TECHNONET

Αναζήτηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ekpaideutiki Methodologia

Μαθήματα για παιδιά

Εκπαιδευτική Μεθοδολογία

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ


Τα TECHNOnet χρησιμοποιούν την εκπαιδευτική προσέγγιση των σχεδίων εργασίας (project-based learning). Η μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που θέτει "σημαντικά ερωτήματα" ή παρουσιάζει πραγματικά προβλήματα όπως θα τα συναντούσε ο σπουδαστής στον πραγματικό κόσμο, ερωτήματα και προβλήματα που έχουν νόημα για το σπουδαστή, ώστε να υπάρχει κίνητρο για την έρευνα αυτών των θεμάτων και την πρόταση βιώσιμων λύσεων.
Τα σχέδια εργασίας δεν είναι κάτι το καινούριο στη μάθηση. Ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα ο John Dewey υποστήριξε τη χρήση σχεδίων εργασίας για την κατασκευή γνώσης από τους σπουδαστές. Οι εκπαιδευτικοί εδώ και πολλά χρόνια σχεδιάζουν δραστηριότητες που απαιτούν από τους σπουδαστές να επιλέξουν ένα ενδιαφέρον θέμα, να διατυπώσουν ερωτήσεις επάνω σε αυτό το θέμα, να ερευνήσουν για πληροφορίες και στη συνέχεια να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα τους με πρωτότυπο τρόπο όπως μια παρουσίαση, μια αναφορά ή μια αφίσα. Οι εκπαιδευτικοί ονομάζουν αυτό το είδος εργασίας "σχέδιο εργασίας" (project).


Τα σχέδια εργασίας είναι μια σημαντική εκπαιδευτική προσέγγιση

Στα πιο πρόσφατα χρόνια, τα σχέδια εργασίας έχουν εξελιχθεί σε μια σημαντική εκπαιδευτική προσέγγιση, καθώς περιέχουν πολλά συστατικά που πιστεύεται ότι προωθούν τη μάθηση. Αυτά περιλαμβάνουν:
Διαθεματικότητα: η διαθεματικότητα είναι ο συνδυασμός δύο ή περισσότερων ακαδημαϊκών γνωστικών περιοχών. Τα σχέδια εργασίας είναι διαθεματικά επειδή συνδυάζουν τη γνώση και τις δεξιότητες από πολλές θεματικές περιοχές όπως η γλώσσα, τα εικαστικά, οι κοινωνικές επιστήμες, κλπ.
Συνεργασία: η συνεργασία είναι μια διαδικασία κατά την οποία δύο ή περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται μαζί για να επιτύχουν έναν κοινό στόχο. Τα σχέδια εργασίας απαιτούν τη συνεργασία μεταξύ σπουδαστή και εκπαιδευτικού ή μεταξύ του σπουδαστή και των συναδέλφων του. Οι σπουδαστές συνεργάζονται σε ομάδες για να παράγουν μια ιδέα, να σχεδιάσουν τη διαδικασία, να διαχειριστούν το χρόνο τους, να οργανώσουν ιδέες, να δημιουργήσουν την πρωτότυπη εργασία και να μοιραστούν τα αποτελέσματα.
Αυτο-κατευθυνόμενη μάθηση: Η αυτο-κατευθυνόμενη μάθηση συμβαίνει όταν ο σπουδαστής είναι σε θέση ανεξάρτητα να αναλάβει μια εργασία και να πάρει αποφάσεις χωρίς την καθοδήγηση του εκπαιδευτή. Κατά τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας, ο εκπαιδευτής συχνά αναλαμβάνει το ρόλο του "διαμεσολαβητή". Ο εκπαιδευτής θα βοηθήσει τους σπουδαστές να κατανοήσουν την εργασία, συμπεριλαμβανομένων των μαθησιακών στόχων, του χρονοδιαγράμματος και των κριτηρίων αξιολόγησης. Στη συνέχεια, οι σπουδαστές μέσα στο δεδομένο χρονοδιάγραμμα, θα επιλέξουν θέμα ενδιαφέροντος, θα σχεδιάσουν και θα οργανώσουν τις ιδέες τους και θα ολοκληρώσουν την εργασία, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Παροχή κινήτρου: Το κίνητρο είναι το έναυσμα για την πράξη. Τα σχέδια εργασίας συχνά παρέχουν κίνητρο για τους σπουδαστές επειδή έχουν νόημα σε προσωπικό επίπεδο. Κατά τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας, οι σπουδαστές συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, επιλέγοντας ένα θέμα προσωπικού ενδιαφέροντος, επιλέγοντας το είδος του τελικού προϊόντος, ή συνεισφέροντας στην αξιολόγηση της ολοκληρωμένης εργασίας. Έτσι ενθαρρύνονται να εμπλακούν στη μάθηση.
Μαθησιακός Τύπος: Ο μαθησιακός τύπος ενός ατόμου είναι ο τρόπος που το άτομο αυτό κατανοεί, εκφράζει και ανακαλεί πληροφορίες για να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει δεξιότητες. Ο μαθησιακός τύπος μπορεί να είναι ακουστικός, που σημαίνει ότι η μάθηση λαμβάνει χώρα μέσω της ακοής, οπτικός, που σημαίνει ότι η μάθηση λαμβάνει χώρα μέσω της όρασης, κιναισθητικός, που σημαίνει ότι η μάθηση λαμβάνει χώρα μέσα από την πράξη. Τα σχέδια εργασίας είναι έργα που ενθαρρύνουν τον κάθε έναν από τους παραπάνω μαθησιακούς τύπους.
Κριτική σκέψη: Η κριτική σκέψη είναι η σκόπιμη ερμηνεία, ανάλυση, αξιολόγηση και σύνθεση της πληροφορίας που χρησιμοποιείται για να φτάσουμε σε ορθολογικές κρίσεις ή αποφάσεις. Τα σχέδια εργασίας απαιτούν από τους σπουδαστές να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους σκέψη.
Δημιουργική σκέψη: Η δημιουργική σκέψη είναι η σκόπιμη διέγερση της φαντασίας για την παραγωγή πρωτότυπων, πρωτοποριακών ιδεών, διαδικασιών, λύσεων, εννοιών, εμπειριών ή αντικειμένων. Τα σχέδια εργασίας παρέχουν την ευκαιρία εμπλοκής σε δημιουργική σκέψη.

Τι σχέση έχουν τα Σχέδια εργασίας με τη Διαθεματικότητα;

Η μάθηση με τη βοήθεια σχεδίων εργασίας είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που προσφέρεται για τη δημιουργία εργασιών: ένα σχέδιο εργασίας είναι μια ανάθεση εργασίας ανοιχτού τύπου που χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό προϊόν που εκπορεύεται από το σπουδαστή με τελικό σκοπό να επιτευχθούν συγκεκριμένοι μαθησιακοί στόχοι από διάφορες θεματικές περιοχές. Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας η τεχνολογία χρησιμοποιείται για την ανάκτηση, οργάνωση, επίδειξη και επικοινωνία πληροφορίας. Αυτή η άψογη ενσωμάτωση της τεχνολογίας σε κάθε στάδιο του σχεδίου εργασίας δημιουργεί μια "σημαντική" (έχουσα σημασία, έννοια) μαθησιακή εμπειρία.
Η μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας είναι μια μοναδική προσέγγιση για τη διδασκαλία τεχνολογικών δεξιοτήτων: σε πολλά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα οι σπουδαστές μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή με την ολοκλήρωση μαθημάτων που εστιάζουν σε μια εφαρμογή λογισμικού, όπως π.χ. Εισαγωγή στο Word, Επίπεδο 1. Αυτό μπορεί να οδηγεί σε έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των σπουδαστών, αλλά και να μην ικανοποιεί τις ατομικές τους ανάγκες. Με τη μάθηση μέσα από σχέδια εργασίας οι σπουδαστές ολοκληρώνουν τεχνολογικά τεχνουργήματα που εστιάζουν γύρω από εργασίες επίλυσης προβλημάτων. Οι σπουδαστές μαθαίνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες σταδιακά καθώς ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες όπως την δημοσίευση ενός περιοδικού, τη δημιουργία ενός storyboard πολυμέσων ή την ανάπτυξη ενός ιστότοπου.
Η μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας έχει προσωπική σημασία για τους σπουδαστές: αυτό συμβαίνει γιατί ναι μεν όλοι οι σπουδαστές μέσα στην τάξη μαθαίνουν την ίδια τεχνολογική δεξιότητα, αλλά μέσα στο πλαίσιο του τεχνολογικού σχεδίου εργασίας ο κάθε σπουδαστής μπορεί να ασχοληθεί με το δικό του ενδιαφέρον.

Τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών μέσω σχεδίων εργασίας

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο πρόγραμμα σπουδών με τη χρήση σχεδίων εργασίας:
- Η διαθεματική φύση των δραστηριοτήτων στοχεύει σε γνωστικούς στόχους από πολλές θεματικές περιοχές
- Προσομοιάζει σε πραγματικά προβλήματα ώστε ο σπουδαστής να παράγει λύσεις ενεργά.
- Δημιουργεί ευκαιρίες μάθησης βασισμένες στα ενδιαφέροντα και τα "δυνατά σημεία" του σπουδαστή.
- Προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών καθώς προσφέρει "σημαντικές" μαθησιακές δραστηριότητες.
- Προσφέρει πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι σπουδαστές μπορούν να συμμετέχουν και να επιδείξουν τις γνώσεις τους.
- Παρέχει λύσεις για διαφορετικούς μαθησιακούς τύπους.
- Ενθαρρύνει την άριστη γνώση τεχνολογικών εργαλείων.
- Παροτρύνει τους σπουδαστές να συνεργάζονται.
- Παρέχει μια μαθησιακή εμπειρία που απαιτεί δημιουργική και κριτική σκέψη.

Σεμινάρια για Παιδιά

Καθημερινή Εκπαιδευτική Υποστήριξη Σχολείου

Εκπαιδευτική Μεθοδολογία

Like Us

 


Νέα - Δημοφιλείς σελίδες


Δωρεάν Μαθήματα
Εκπόνηση φοιτητικών εργασιών
SPSS
Διαφήμιση μέσω
Internet
Καινούριος υπολογιστής μόνο με 350€

Αρχική | Ενήλικες | Μαθήματα για παιδιά | Πλάνο του δικτυακού τόπου


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού